Crima si pedeapsa

Crima si pedeapsa

Editura Gramar
45,00 Lei

Colectia: Capodopere - Literatura universala

Recenzie Crima si pedeapsa

Fiodor Mihailovici Dostoievski (1821-1881) este cunoscut drept unul dintre cei mai importanti scriitori rusi, opera sa avand un puternic impact asupra literaturii secolului al XX-lea. Romanele sale demonstreaza o incredibila capacitate de patrundere a psihologiei umane si de analiza a societatii rusesti, personajele fiind surprinse intr-un moment crucial nu atat al vietii lor sociale, cat al celei emotionale, spirituale - punctul culminant al vietii care se desfasoara in constiinta lor.

Romanul Crima si pedeapsa - una dintre cele mai importante apoere ale literaturii ruse - urmareste intorsatura pe care o ia destinul lui Rodia Romanovici Raskolnikov, fost student la Facultatea de Drept, ca urmare a deciziilor luate. Renuntand la studii din cauza situatiei economice precare, tanarul cauta sa se realizeze si sa-si asigure cariera prin mijloace mai eficiente decat "inutilele" lectii pe care le preda. Poate ca nu atat saracia, cat dorinta de a proba o teorie proprie il determina pe Roskolnikov sa infaptuiasca crima - punctul fierbinte si central al romanului pe care este construita intreaga naratiune - crima ce ajunge sa-i tulbure sufletul pana la imbolnavire. Mai mult decat personaje propriu-zise, eroii dostoievskieni sunt incarnari ale unor idei, iar Raskolnikov nu face exceptie.

Dincolo de a fi o simpla relatare a infaptuirii unei crime, romanul dostoievskian Crima si pedeapsa se contureaza ca o fina analiza psihologica a unui suflet profund tulburat, care isi cauta echilibrul intr-o societate decazuta, pe care o simte sufocanta si opresiva.

"Situaţia lui Raskolnikov era foarte ciudată: s-ar fi zis că un fel de ceaţă îl învăluie şi-1 desparte de restul omenirii. Mai târziu, aducându-şi aminte de epoca aceasta..." Continuare...

"„Sunt treaz sau visul meu continuă?" se gâridj iarăşi Raskolnikov, privind neîncrezător pe musafirii neaşteptat. — Svidrigailov? Ce prostie! Asta nu se poate! zise..." Continuare...

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Crima si pedeapsa", publicata in 2 categorii, Beletristica / Literatura universala, Beletristica / Literatura clasica, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. A fost scrisa de F.M. Dostoievski si a fost publicata de editura Gramar. Se poate cumpara cartea Crima si pedeapsa prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Crima si pedeapsa" este de 45 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-1973-85-2
Pagini: 610
Format: 14 x 20 cm