Construirea Sistemului „CORDON SANITAIRE” : Relatii Romano-Polone 1919-1926

27,00 Lei

Recenzie Construirea Sistemului „CORDON SANITAIRE” : Relatii Romano-Polone 1919-1926

Lucrarea de fată analizează evolutia relatiilor politico-diplomatice intre Romania si Polonia pe terenul obiectivelor , strategiilor, mijloacelor si metodelor politicii externe promovate de către Bucuresti si Varsovia intr-o etapă a cărei complexitate este dată, inainte de toate, de faptul că, in cazul Poloniei, renasterea statală a creat mutatii de mentalitate, abordări si practici politice noi, iar in cazul Romaniei, aparitia statului polon a reprezentat un element in plus in configurarea noii geografii politice regionale.

Perioada la care ne-am oprit, 1919-1926, desi deloc intinsă cronologic, este una deosebit de complexă si plină de semnificatii. Sfarsitul primului război mondial si restaurarea Poloniei independente, realizarea Unirii romanilor intr-un singur stat, concomitent cu transformările politice si teritoriale din spatiul Europei Centrale si Răsăritene, au marcat decisiv raporturile dintre cele două state aflate intr-un spatiu geografic extrem de sensibil (schimbările structurale profunde din Rusia si Ucraina vecine ii imprimau un specific aparte).

In evolutia acestor raporturi, 1926 este anul in care se incheie una dintre cele mai importante etape. Astfel, in martie 1926 se sfarsea mandatul guvernului liberal condus de Ion I.C. Brătianu, unul dintre cele mai importante pentru cele două decenii interbelice. In mai 1926, lovitura de stat a maresalului Jzef Piłsudski a bulversat sistemul politic constitutional-parlamentar (sejmocratia), instituit de Constitutia din 1921. Noul regim, Sanacja, isi propunea schimbarea structurilor si a mentalitătilor, in special prin intărirea parghiilor Executivului (presedintele si guvernul). In acelasi timp, la Varsovia se dovedea evidentă tendinta de a capta bunăvointa U.R.S.S. in scopul de a se incheia un pact de neagresiune polono-sovietic si de a renunta la aliante traditionale in favoarea unor parteneri politici si economici de moment (Germania, Italia, Ungaria, Vatican).

Cartea "Construirea Sistemului „CORDON SANITAIRE”" a fost publicata in categoria Istorie / Istorie universala si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. A fost scrisa de Florin Anghel si a fost publicata de editura Cetatea de Scaun. Se poate cumpara cartea Construirea Sistemului „CORDON SANITAIRE” prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Construirea Sistemului „CORDON SANITAIRE”" este de 27 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-8966-47-5
Pagini: 316
Format: 17 x 24 cm