Ciocoii vechi si noi

13,90 Lei

Alternative

Produsul nu mai exista pe piata. Putem sa va oferim alte variante ale aceleiasi carti:

Anul aparitiei : 2009; Numar de pagini : 256; ISBN : 9789736757174

Recenzie Ciocoii vechi si noi

Dincolo de miza estetica a cartii, seriile succesive de cititori au fost fascinati fie ca au vrut, fie ca nu, în tot acest rastimp, de fenomenul ce constituie substanta romnanului: ciocoismul, forma româneasca a parvenitismului, a venalitatii si lacomiei, a lipsei de repere morale, a mitocaniei agresive si viclene, a exhibitionismului îmbuibatilor si îngâmfatilor. Ciocoismul repugna, aproape tuturor, la prima vedere, dar el sta ascuns probabil în fiecare dintre noi; suntem obligati sa vedem ca mereu sunt create conditii si motive pentru renasterea lui; nimic nu-l poate stavili cu totul, cel putin pâna acum. Iata, o constatare deconcertanta pentru oricine mediteaza serios si-n tonalitate responsabila despre centrele de imoralitate din spatiul nostru public.
Parafrazându-l pe Spinoza, autorul Eticii, am putea spune ca unei pasiuni si unui viciu nu le poti opune cu folos, decât ceva egal în forta, daca nu ceva mai tare decât ele. Deocamdata, ciocoismul este, din pacate, un viciu activ, iar adevaratele virtuti ale vietii democratice – politetea, spiritul de dreptate, cinstea, simplitatea, loialitatea, prudenta, toleranta, blândetea curajoasa si curajul blând, grija si iubirea – apar ca valori morale si forte sufletesti lipsite de vlaga.
VASILE MORAR

Cartea "Ciocoii vechi si noi" a fost publicata in categoria Beletristica / Literatura romana si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Nicolae Filimon si a fost publicata de editura Litera International. Se poate cumpara cartea Ciocoii vechi si noi prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Ciocoii vechi si noi" este de 13.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Pret Ciocoii vechi si noi

Deania neagra
Alexandru Petria