Cevengur

Cevengur

Editura All
34,90 Lei

Colectia: Strada Fictiunii Clasic

Recenzie Cevengur

La Cevengur se construieste comunismul deplin. Nimic stiintific, doar idei nastrusnice puse in practica intr-un mod bizar. Dvanov si Kopionkin - sosit calare pe Forta Proletara - asista si participa la aceasta constructie cu propriile idei si sentimente. Supravegheati doar de soare si de pamant, oamenii noi se construiesc unul pe celalalt. Sunt liberi sa construiasca, si pentru asta se simt obligati sa puna glasul inimii inaintea glasului ratiunii - fiind astfel intelepti in toate necugetarile -, sa construiasca tot ce nu s-a putut construi vreodata si sa-i dezvete de litere pe stiutorii de carte, pur si simplu pentru ca e mai usor decat sa-i invete carte pe analfabeti.

Cand citesti Cevengur, surasul iti ingheata pe buze. In textul lui Platonov, autor condamnat de cenzura comunista la mizerie si uitare, se ascund cele mai subtile seisme ale sufletului omenesc, pornite din epicentrul libertatii. Opera fundamentala a literaturii de inspiratie totalitara, Cevengur vorbeste memorabil despre umanitate, infatisandu-ne in toata splendoarea paradoxala tragicomicul unei lumi moarte inainte de a se naste.

Andrei Platonov (Andrei Platonovici Klimentov, 1899-1951) este un personaj straniu în literatura rusă, fiind considerat de mulţi cel mai mare scriitor al secolului XX. Foarte apreciat de confraţi şi de critici, dar aproape nepublicat în timpul vieţii, el a lăsat câteva povestiri (Moscova cea fericită, Întoarcerea) şi romane (Groapa de fundaţie, Djan) care încântă şi nedumeresc până astăzi. Cevengur (scris în perioada 1926-1929) este cea mai importantă operă a sa, păstrată cu mari eforturi de familia scriitorului, care a fost nevoită să înfrunte nenumăratele persecuţii şi razii întreprinse de autorităţile comuniste pentru găsirea manuscrisului. Romanul a fost publicat pentru prima oară parţial în Occident, între 1972 şi 1978, iar varianta integrală avea să vadă lumina tiparului în Rusia abia în 1988.

"Clopotarul începu să cânte la clopotele bisericii din Cevengur utrenia pascală - nu putea cânta „Internaţionala", deşi era din naştere proletar, iar clopotar numai..." Continuare...

"Tocmai cu asta îşi începu secretarul cuvântarea. Dvanov stătea între Gopner şi Fufaev, iar în faţa lui bolborosea întruna un om necunoscut, tot gândindu-se..." Continuare...

Cartea "Cevengur" a fost publicata in categoria Beletristica / Literatura fantasy si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 15.03.2014. A fost scrisa de Andrei Platonov si a fost publicata de editura All. Se poate cumpara cartea Cevengur prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Cevengur" este de 34.9 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: martie 2012
ISBN: 978-973-724-374-4
Pagini: 440