Ay, Cuba! O calatorie socio-erotica

Ay, Cuba! O calatorie socio-erotica

30,00 Lei

Colectia: Andrei Codrescu

Recenzie Ay, Cuba! O calatorie socio-erotica

Cu fotografii de David Graham

La capătul a doar zece zile de contact cu o lume care ne fascinează pe cei mai mulţi dintre noi de la distanţă, Andrei Codrescu ne oferă o imagine a acesteia plină de viaţă, de detalii precise, care nu fac decât să-i sporească fascinaţia. Dar Ay, Cuba! reprezintă pentru cititorul român mult mai mult de atât.

Ultimele decenii, cele de descompunere a regimului comunist din ţara sa de origine, pe care le cunoaşte bine, îi trezesc uimitoare analogii cu ceea ce vede în crepusculara Cubă a lui Castro. Liantul ideologic golit de substanţă, totuşi activ în chip straniu, oboseala amestecată cu cinism vorace, goana febrilă după valută şi după tot ce este american, o poezie a locului amestecată cu tristeţe şi multă, multă sărăcie, toate învăluite într-o căldură empatică, o înţelegere şi o tandreţe amestecate cu admiraţie, dar mai ales, o opţiune lipsită de ambiguitate pentru dreptul la libertate al fiinţei umane.

Este ajunul vizitei istorice pe care Papa Ioan Paul al II-lea se pregăteşte să o facă pe pământ cubanez, în 1998. Andrei Codrescu, unul dintre cei mai cunoscuţi americani de origine română, angajat la National Public Radio, şi reputatul fotograf David Graham îl însoţesc pe reporterul Art Silverman în misiunea lui în această mereu fascinantă şi misterioasă insulă. E un pretext şi un prilej pentru cei doi de a-şi pune laolaltă resursele şi mijloacele, realizând acest portret al unei naţiuni, aflată perpetuu pe muchia istoriei şi a politicii, care i-a surprins şi încântat pe cititorii americani, induşi timp îndelungat în eroare de ideologii atât de dreapta, cât şi de stânga.

Aceasta întrucât Codrescu şi Graham au trecut dincolo de prejudecăţile adeseori meschine ale americanilor despre Cuba şi au legat cu oamenii de pe insulă relaţii directe, nesubminate de nicio preconcepţie.

Prin intermediul interviurilor cu arhitecţi, scriitori, şmenari, prostituate şi muncitori de rând, Ay, Cuba! scoate la iveală o societate plină de pasiune, minată de un conflict intern profund. Nu avem în faţă un studiu rece, o secţiune transversală a societăţii cubaneze, ci un portret extrem de personal, de uman al unui popor mândru, muzical, inteligent şi… seducător.

Ay, Cuba! constituie astfel o reevaluare provocatoare a unei lumi familiare şi exotice, aflată la numai 90 de mile de coasta Floridei, realizată de unul dintre cei mai dăruiţi critici sociali ai Americii, însoţit de unul dintre cei mai talentaţi fotografi ai acesteia.

Andrei Codrescu (1946) a trăit în România până la vârsta de 19 ani. În 1989, după o absenţă de peste un sfert de secol, a revenit în ţară pentru a relata de la faţa locului evenimentele din decembrie 1989 şi căderea regimului comunist, pe care le-a redat în Gaura din steag, declarată de New York Times „Notable Book of the year“ (1991). Eseurile sale care analizează dezintegrarea comunismului au apărut într-o serie de volume, inclusiv în The Disappearance of the Outside (1991), Zombification (1994) şi The Dog with a Chip in His Neck (1996), ultimele două la editura St. Martin’s Press. Andrei Codrescu este comentator la National Public Radio, fondator al publicaţiei Exquisite Corpse: A Journal of Books & Ideas şi a predat literatură la Louisiana State University în Baton Rouge. În România i-au fost traduse şi publicate, de-a lungul anilor mai multe volume, printre care: Domnul Teste în America (1993), Prinţesa sângeroasă, (1999), Mesi@ (1999, 2006), Casanova în Boemia (2005). La Curtea Veche Publishing, în seria „Andrei Codrescu“, au fost publicate până în prezent Prof pe drum (2008), Gaura din steag. Povestea unei reveniri şi a unei revoluţii (2008), Ghid Dada pentru postumani — Tzara şi Lenin joacă şah (2009).

David Graham este fotograf, iar lucrările lui se pot găsi în colecţiile de la Museum of Modern Art, din New York, Art Institute din Chicago şi la Philadelphia Museum of Art. A publicat numeroase volume de fotografii documentare, printre care American Beauty (Aperture), Only in America (Knopf), Land of the Free (Aperture), Taking Liberties (Pond Press), Alone Together (Pond Press), Almost Declaring Independence (Pond Press) şi Paradise (Pond Press). Lucrările sale apar cu regularitate în New York Time Magazine, Time, Newsweek, Life şi Fortune.

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Ay, Cuba! O calatorie socio-erotica", publicata in 2 categorii, Beletristica / Calatorii, Beletristica / Roman erotic, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 17.03.2014. A fost scrisa de Andrei Codrescu si a fost publicata de editura Curtea Veche. Se poate cumpara cartea Ay, Cuba! O calatorie socio-erotica prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Ay, Cuba! O calatorie socio-erotica" este de 30 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-606-588-321-5
Pagini: 256
Format: 15,7 x 22 cm