Arhivele de la Monte Negro

Arhivele de la Monte Negro

24,95 Lei

Recenzie Arhivele de la Monte Negro

Octavian Soviany este autorul romanului Viata lui Kostas Venetis, una dintre cele mai apreciate aparitii ale anului editorial 2011.

Un ofiter ciung de o mina si probabil bolnav de schizofrenie, o misterioasa femeie in doliu, un batrin epileptic poreclit Dostoievski, Liuba si Nastenka, palaria de mexican a lui Kostas Venetis, subteranele de la Monte Negro, unde se pregateste revolutia mondiala... Sint numai citeva dintre piesele unui caleidoscop cosmaresc pe parcursul caruia nu se stie exact cine viseaza pe cine sau cine povesteste pe cine. Amestec de poem oniric si de naratiune alegorica in maniera cartilor apocaliptice din Veacul de Mijloc – Arhivele de la Monte Negro il poarta pe cititor prin maruntaiele unui univers concentrationar care e, pe rind, inchisoare, ospiciu, bordel, circ si varieteu, manastire si groapa comuna – aflat sub tirania Fratelui Staret.

Cautarea tatalui devine astfel aici pretextul unei calatorii dantesti – proba a labirintului la capatul careia mijeste parca si o raza palida de speranta... Conceputa ca un puzzle de secvente cinematografice, alcatuita din crimpeie intre care exista mai degraba tensiuni decit consonante, mixtum de vis si istorie, cartea lui Octavian Soviany exclude orice lectura comoda, seduce si contrariaza in acelasi timp.

„Acest roman poetic si oniric vadeste din nou vocatia lui Soviany de fauritor de «lumi posibile», de «universuri paralele». Mobilizind un substantial patrimoniu cultural de opere literare, de arhetipuri si miteme, de mituri si mitologii, de mentalitati si cutume, de bestiare si tipologii ori galerii de personaje etc., scrierea prilejuieste un festin de intertextualitate. Monte Negro e un falanster concentrationar, iar cartea se rinduieste in seria distopiilor.” - Nicolae Barna

Cartea "Arhivele de la Monte Negro" a fost publicata in categoria Beletristica / Literatura romana si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 17.03.2014. A fost scrisa de Octavian Soviany si a fost publicata de editura Cartea Romaneasca. Se poate cumpara cartea Arhivele de la Monte Negro prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Arhivele de la Monte Negro" este de 24.95 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-23-2970-2
Pagini: 232

Pret Arhivele de la Monte Negro