Angelus novus

Angelus novus

Editura EuroPress
15,00 Lei

Colectia: Roman Fiction

Recenzie Angelus novus

Romanul Angelus novus este „o soarta stranie, neasemanatoare cu multe, sau foarte rara, cu intorsaturi neobisnuite, este cea a talentatului scriitor albanez Bashkim Shehu. Fiu rasfatat al celui mai puternic si mai longeviv premier din istoria moderna a Albaniei, care a explorat lumea civilizata atunci cand ceilalti nu indrazneau sa se gandeasca la ea, a trecut mai tarziu, timp de circa zece ani, prin calvarul inchisorii rau famate a tarii, din Burrel. Dupa eliminarea fizica si politica a lui Mehmet Shehu, erou al luptei antifasciste din Spania, comandant legendar in cursul celui de-Al Doilea Razboi Mondial, iar mai apoi cel mai puternic demnitar comunist dupa Enver Hodja, Bashkim si familia sa au suportat chinurile a persecutiei.

Despre tema persecutiei sub dictatura comunista au scris si alti autori, majoritatea lor insa fiind simpli cetateni, care isi exprimau mahnirea acumulata, dezvaluiau aspecte infricosatoare din viata in inchisori, ii acuzau pe persecutori,  revendicandu-si drepturile. Spre deosebire de toti acestia, autorul romanului Angelus Novus nu acuza in mod direct pe nimeni, nu-si asuma raspunderea de a se tangui, de a-si lua revansa sau de a-si revendice recuperarea drepturilor pierdute de-a lungul celor zece ani de condamnare politica. Din multimea co-suferinzilor, el il alege pe Mark Shpendi, un locuitor din indepartata regiune Nikaj-Mërturi, din nordul Albaniei, un ins cu o minte sclipitoare, desi cu instruire minima, intrerupta la Tirana din motive politice.” - Kopi Kyçyku

Cartea "Angelus novus" a fost publicata in categoria Beletristica / Literatura fantasy si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 17.03.2014. A fost scrisa de Bashkim Shehu si a fost publicata de editura EuroPress. Se poate cumpara cartea Angelus novus prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Angelus novus" este de 15 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

Aparitie: 2010
ISBN: 978-973-1727-79-0
Pagini: 176