Ambarcatiuni si navigatie in preistorie

Ambarcatiuni si navigatie in preistorie

18,00 Lei

Cristian , Alexandru

Recenzie Ambarcatiuni si navigatie in preistorie

Volumul aprofundeaza zona Dunarii de Jos. Descoperirile din aceasta regiune sunt analizate, comparate si integrate in context european mai larg, nelipsind, acolo unde s-a simtit nevoia, referirile la alte spatii: Orientul Apropiat si Africa de Nord. Folosirea ambarcatiunilor si apoi dezvoltarea unor rute comerciale la Dunarea de Jos si vestul coastei Marii Negre, a fost indusa de ratiuni economice.

Evident, la inceput, asigurarea hranei sau un surplus de hrana a facut sa fie construite primele ambarcatiuni - monoxile, plute - care ajutau comunitatile la pescuit. Ulterior, incepand cu epoca bronzului, ambarcatiunile primitive cunosc o "modernizare" in spatiul egeean ai, implicit, vest-pontic, fiind folosite barci de scânduri dar, mai ales, corabii. Acestea din urma vor permite traficarea unor marfuri deficitare spre Dunarea de Jos. În volum se face o analiza a tipurilor de ambarcatiuni, a dovezilor directe ale existentei acestora. Anume epave, ancore de piatra, copii in miniatura ale unor ambarcatiuni, dar si reprezentari pe ceramica, carapace de scoici, stele din piatra.

Sunt abordate si dovezile indirecte cu privire la navigatie, precum pescuitul stationar pe apele curgatoare, unde acesta implica si prezenta unor ambarcatiuni. Cercetarile arheologice in asezari de la Dunarea de Jos permit reconstituirea dinamicii habitatului riveran, respectiv costier, precum si identificarea unor rute comerciale ce s-au derulat de-a lungul cursurilor unor rauri navigabile din nordul Balcanilor.

Libraria noastra este onorata sa va prezinte cartea "Ambarcatiuni si navigatie in preistorie", publicata in 2 categorii, Stiinte / Arheologie, Istorie / Antichitatea, iar inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 16.03.2014. A fost scrisa de Cristian Schuster, Alexandru Morintz, si a fost publicata de editura Cetatea de Scaun. Se poate cumpara cartea Ambarcatiuni si navigatie in preistorie prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Ambarcatiuni si navigatie in preistorie" este de 18 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-7925-91-6
Pagini: 155
Format: 17 x 24 cm