Afganistan – zece ani de razboi contra terorii

Editura Militara
13.00 6.71 Lei
021 316 70 53

Recenzie Afganistan – zece ani de razboi contra terorii

De ce această carte? În primul rând pentru că, din păcate, Afganistanul – ca ţară, cultură şi civilizaţie – este prea puţin cunoscut în România, deşi statul român este implicat acolo politic şi militar. Într-o lume aflată în plin proces de globalizare, a ignora zone, în care, vrând-nevrând, eşti implicat, echivalează cu ignorarea propriilor interese.

În al doilea rând, românii nu cunosc un spaţiu generator de terorism, care reprezintă o ameninţare reală la adresa securităţii euroatlantice.

Armata noastră este angajată de aproape zece ani în acest război împotriva terorismului, iar conaţionalii noştri nu cunosc, din nefericire, în ce zonă periculoasă operează militarii lor. Sunt, desigur, şi la noi voci care susţin că acest război nu este al nostru şi că soldaţii români nu ar trebui să lupte atât de departe de ţară. Ca militar, trebuie să-i contrazic: terorismul este una dintre marile ameninţări actuale la adresa securităţii internaţionale, inclusiv a României. Ca atare, fie şi numai din raţiuni militare, este de preferat să combaţi răul la el acasă şi cât mai departe de propriile frontiere.

Apoi, deşi anual, de la începutul războiului, în acest teatru de operaţii au fost trimişi între 1 500 şi aproape 4 000 de militari, sursele de documentare a acestora sunt încă insuficiente sau, oricum, niciodată de ajuns. Sunt mulţi militari români, mai ales dintre cei aflaţi la prima misiune, care pornesc într-un mare necunoscut. Nutresc speranţa că lucrarea de faţă îi va ajuta măcar pe aceştia din urmă să se adapteze cât mai repede într-o zonă plină de riscuri şi în care niciun loc nu este lipsit de pericole.

În sfârşit, am scris această carte pentru camarazii mei, cu care am petrecut mult timp şi cu care am trecut prin peripeţii de tot felul în cele mai diferite şi periculoase regiuni ale unui Afganistan plin de neprevăzut. Ca om şi ca militar care cred în puterea cuvântului scris, sunt convins că lectura paginilor de faţă va prilejui atât aduceri aminte, cât şi concluzii şi învăţăminte pentru viitor. - Visarion Neagoe

Cartea "Afganistan – zece ani de razboi contra terorii" a fost publicata in categoria Istorie / Diverse si inregistrarea noastra a fost actualizata ultima oara la data de 23.12.2017. A fost scrisa de Visarion Neagoe si a fost publicata de editura Militara. Se poate cumpara cartea Afganistan – zece ani de razboi contra terorii prin comanda online (nu sunteti obligati sa va creati un cont) sau, daca va e mai confortabil, puteti sa ne contactati telefonic la numarul din header iar operatorii nostri ca vor prelua comanda. Pretul "Afganistan – zece ani de razboi contra terorii" este de 6.71 RON, include toate costurile, mai putin transportul.

ISBN: 978-973-32-0871-6
Pagini: 256

Pret Afganistan – zece ani de razboi contra terorii